Skip to Content

Delmer B.V. Terms & Conditions

Delmer B.V. – Algemene Voorwaarden


1. Bestellen

Voor particuliere klanten is bestellen uitsluitend mogelijk via de webshop.


2. Betalingen

De beschikbare betaalopties:

a.        iDEAL

b.        Bancontact

c. Bankoverschrijving


Betaling dient voorafgaand aan verzending te worden voldaan. Bij bankoverschrijving wordt de bestelling pas verwerkt na ontvangst en verificatie van de betaling.


2.1 Betalingen B2B-klanten

Zakelijke klanten kunnen via de webshop of hun eigen inkoopsysteem bestellen. De bestelling wordt door ons omgezet in een offerte inclusief eventuele vrachtkosten. Na bevestiging vindt verwerking binnen 1-2 werkdagen plaats, mits alles op voorraad is. Inkooporders kunnen gemaild worden naar: info@delmer.nl.


3. Niet op voorraad

Als een artikel niet op voorraad is, informeren wij u over de verwachte levertijd. U ontvangt een e-mail zodra het product beschikbaar is voor directe levering.


4. Levertijden

De producten worden in 1 tot 2 werkdagen geleverd, mits op voorraad.

5.      Shipping:

a. Pakketverzending via DPD (EU)

U ontvangt een track & trace bij de orderbevestiging. Zie de voorwaarden op dpd.com.


b. Palletverzending via Dachser (EU)

U ontvangt een zendingsnummer. Via de Dachser Shipment Pointer kunt u uw bestelling volgen. Let op: noteer een correct telefoonnummer bij uw bestelling, zodat Dachser contact kan opnemen voor een leverafspraak. Zie dachser.com.


c. Palletverzending via Chr. Vermeer (NL/BE)

U ontvangt een referentienummer. Zorg dat het opgegeven telefoonnummer klopt. Chr. Vermeer neemt contact met u op voor een leverafspraak. Indien u op de afgesproken datum niet aanwezig bent, gaat de zending retour. Een tweede levering vindt pas plaats nadat de kosten voor de tweede levering zijn voldaan.


6. Ontvangst

Controleer vóór ondertekening of de zending compleet en onbeschadigd is. Noteer eventuele schade op de pakbon en maak foto’s. Deze foto’s kunt u samen met uw bestelnummer sturen naar info@delmer.nl


7. Afhalen

Afhalen is uitsluitend mogelijk voor B2B-klanten. Aanmelden kan via: https://www.delmer.nl/contactus.


8. Annuleringen

Is de zending nog niet verwerkt, dan kunt u kosteloos annuleren. Is de zending al verwerkt, neem dan contact met ons op via: https://www.delmer.nl/contactus.


9. Herroepingsrecht

Voor zakelijke aankopen geldt geen herroepingsrecht of bedenktijd. Annuleren, ruilen of retourneren is enkel mogelijk in uitzonderlijke gevallen na overleg met onze klantenservice.


10. Onderhoud, service & reparatie

Raadpleeg voor onderhoud de gebruikshandleiding. Voor een servicebeurt of reparatie kunt u contact opnemen via: https://www.delmer.nl/contactus.

Ophaal- en verzendkosten worden in rekening gebracht als de werkzaamheden niet onder garantie of coulance vallen. U ontvangt vooraf een offerte; na akkoord voeren wij de werkzaamheden uit. https://www.delmer.nl/service


11. Garantie – algemene voorwaarden elektrische mini dumpers

Vul voor garantie het formulier in op: https://www.delmer.nl/garantie-formulier.

Niet onder garantie vallen: slijtageonderdelen (zoals banden, remblokken, kettingen) en schade aan elektrische installaties veroorzaakt door kortsluiting of externe factoren.


• Garantie alleen geldig voor de eerste eigenaar.

• Garantieaanvragen dienen vergezeld te gaan van de aankoopfactuur en een foto van het serienummer.

• Verhuurbedrijven ontvangen maximaal 2 jaar garantie; verlenging naar 5 jaar is uitgesloten.

• Voor verlenging van de garantie naar 5 jaar dient de machine aangemeld te worden via: https://www.delmer.nl/service.


12. Service- en Garantiebepalingen – Klim- en Steigermateriaal


12.1 Garantie

5 jaar garantie op fabricage- en materiaalfouten vanaf factuurdatum, mits gebruikt conform geldende normen (zoals NEN 2484 / EN 1004) en correct onderhoud.


Wel gedekt:

- Scheuren of breuken in stijlen of sporten

- Fabricagefouten in lassen of klinkverbindingen

- Vervorming van onderdelen bij normaal gebruik

- Defecten aan scharnieren of vergrendelmechanismen

- Loslatende coating of corrosie bij normale omstandigheden

- Slecht bevestigde antislipprofielen op treden

Niet gedekt:

- schade door verkeerd gebruik of overbelasting;

- normale slijtage;

- schade door ongeautoriseerde reparaties;

- corrosie of invloeden van buitenaf.

- Rubberen voeten/slijtdoppen

- Wielen of rollers

- Versleten antislipstroken

- Beschadiging door vallen, gooien of overbelasting

- Verkeerd onderhoud of opslag (bijv. buiten laten in regen)


12.2 Service en Onderhoud

• Jaarlijkse keuring volgens veiligheidsnormen wordt aanbevolen;

• Gebruik van originele onderdelen;

• Vervanging bij ondeugdelijkheid conform garantievoorwaarden.

Voor eventuele spoedreparaties: https://www.delmer.nl/service.


12.3 Garantieprocedure

Meld schade of defecten via het garantieformulier of per e-mail met een duidelijke omschrijving, aankoopbewijs en foto’s. U ontvangt binnen 5 werkdagen een passende oplossing:

• reparatie,

• vervanging van onderdelen,

• of volledige omruiling indien herstel niet mogelijk is.



Laatste verzie: 02-05-2025